4. juuni 2015

RETSEPT || GRATIN DAUPHINOIS

Kuna mul nüüd pliit ja ahi töötab, siis olen viimasel ajal eriti selliseid..rammusaid ja suuri rooge teinud. Ma tõesti igatsesin neid ja kokkamist ja katsetamist jne.
Ilmselgelt mingit tavalist igapäeva toitu ma teiega ei hakka jagama (retsepti siis), kuid mõtlesin, et tore oleks ju rohkem prantsuse päraseid toite jagada, nagu eelmine kord jagasin teile oma õuna tartletti :) Tegin kusjures uuesti, ning seekord tuli mul välja ja nägi koogi moodi välja kaa! Jee :D

Seekord tahan teile jagada ühte järjekordset lihtsat retsepti. Jälle lihtne...Aga lihtne võib ka ju ikkagi maitsev olla. Onju..
Eile õhtul ma varusin aega, aga oleks pidand isegi rohkem varuma. Tegemist on ahjuroaga. Nimeks on Gratin Dauphinois. Ma ei tea mis see eesti keeles tähendada võiks. Aga üks kreemine kartuli ahjuroog ta on!!


Mina olen selline inimene, kellele meeldivad hirmus rammusad road :) Seega, kes ei talu väga kreemist ja rasket ja sellist toitu, siis ma kardan, et see pole sulle...

Kuna mul oli üsnagi suur see ahjuvorm, siis minu kogused on ka natuke suuremad. Ja lisaks, ma kunagi ei tee täpipealt samade kogustega uuesti toitu.. seega ma ei saa öelda täpseid koguseid :( käejärgi!! :D Nimodi saabki alati proovida ja katsetada, kuidas parem on :) Seekord lisasin üsna palju koort, sest ükskord, kui ma tegin siis sai liiga kuiv lõpuks.

Vaja läheb: 
1,5kg kartuleid,
~50cl koort (alati saab juurde lisada!!),
~20cl piima, 
võid (et vorm võiseks teha), 
~3 küüslaugu küünt (ma olen suurt küüslaugu armastaja btw! ehk siis kellele ei meeldi, pangu vähem),
mozzarella juustu (seda ei pea lisama, kui ei soovi), 
riivjuustu,
pipart-soola maitsestamiseks.


1. Pane ahi 180 kraadi peale kuumenema. 
2. Koori ära kartulid.
3. Ning seejärel viiluta. Mitte väga paksud, aga ka mitte liiga õhukesed..

4. Sega eraldi kausis kokku koor, piim, küüslauk(tükeldatud või pressitud), pipar-sool maitse järgi.
5. Määri oma vorm mõnusalt kokku võiga.
6. Hakka laduma kartuleid vormi põhja. Ei pea olema korralik, ilus perfektne kiht kartul-kartuli kõrval. Pane nii kuis läheb, aga siiski proovi katta põhi korralikult ära.
7. Siis lisa viilutatud mozzarella tükid. (valikuline)
8. Seejärel kalla peale kooresegu, AGA MITTE KÕIK!!!!!!!!
9. Siis lao peale uus kiht kartuleid ning lisa jälle ka järgmine kiht koort, aga jällegi proovi jätta viimaseks kihiks kaa. Kui ei piisa, siis tee segu juurde :)
10. Siis lisa viimane kiht kartuleid, ja viimane portsjon koort. (muide, ei pea just kolm kihti olema, võib vabalt ka rohkem kihte olla!)
11. Ja viimasena lisa lihtsalt käe järgi, nii palju kui tahad, riivjuustu kõige peale! :)

12. Lõpuks jääbki alles ainult ahju pista! Hoia ahjus umbes 1h15, või kuni juust on ilus kuldne pealt :)
13. Võta ahjust välja ja lase tal seista, nii umbes 10-15 min. 

Serveeri näiteks ühe mõnusa rohelise salatiga! Või ühe maheda grillitud liha känstakaga! :D


Ongi kõik! Hakka aga sööma. Bon Appetit!

Jagage ka mulle oma retsepte, või jagage minuga, kui seda retsepti järele proovite. Või ehk olete varem juba sellist rooga sööönud? Kas maitses? 

Stay tuned,

Marta

1 kommentaar:

  1. Mu abikaasa ema teeb seda tihti. Mulle meeldib selle juures ainult krõbe juustukoorik :D

    VastaKustuta