10. okt 2015

KADEDUS SUITSETAJATE VASTU?!

Jah, ma tean, et see võib tunduda tobedalt. Aga tõepoolest, vahel on tunne, et tead, hakka suitsetajaks noh!

Ma olen sellele tihti mõelnud, juba aastaid. Või noh, nii kaua kui klienditeenindaja olen olnud. Ma arvan, et nüüd võibolla hakkab mingi loogilisus tulema välja?

Jah, eile viskas mul kopa ette tööl see, et mina rassin nagu segane üksinda saali peal, aga kuna baaris jooki tellimas ei olnud palju inimesi, siis mu töökaaslane otsustas kiirele suitsupausile minna.  Mind ajas lihtsalt nii närvi. Esiteks seepärast, et mina oleks hea meelega kellegi abi vajanud. Ja teiseks, ma tahaks ka iga natukese aja tagant väikseid pause! 

Ma olen päris kindel, et ma pole ainuke mittesuitsetaja, kes nii mõtleb. Ma mäletan, kui ma töötasin Ülemistes ühes poes, siis mu töökaaslased koguaeg, iga tunni-kahe tagant käisid suitsupausil. See võttis neil umbes 15 minutit aega! 15 MINUTIT!!!! Ja vahel läksid rõõmsalt kahekesi kah veel. Pluss, sellises suures hoones sa ei lähe ju poe ukse taha suitsu tegema eks, sa ikka pead jalutama kuskile private smoke cornerisse õues, mis omakorda võtab juba ju aega? Ja mina, kui uus töötaja, pidin üksinda poes olema (?!). 15 minuti jooksul võib väga palju juhtuda, ja mida ma siis teen, kui ma üksi poes olen ja kedagi abis pole? Nice one. Lisaks, peale oma igat 15 minutilist pausi, pidid nad ju ikka sööma kah. Ilmselgelt võtsid nad veel oma tunnise söögi pausi kaa. Nii armas ju.

Siis, kui ma Lyonis baaris töötasin, siis vahest ma isegi küsisin, et kas võin minna istuda ja puhata 5 minutiks, kuna teised käivad koguaeg oma suitsupausidel ju. Õnneks olin ma lubatud. Aga kui aus olla....Siis mida ma teen lampi viis minutit? Okei, vanas töökohas oli nett, ja see ulatus igale poole terrassile õues, ehk siis polnud probleemi kuskile välja istuma minna. Aga nüüd, mul selles uues töökohas ulatub nett ainult sisse! :D Okei, see jätab mulje nagu mu elu oleks free wifi, aga no kuule... Ma ei lähe ju viieks minutiks mingit ülihead raamatut lugema? Siis ongi nii, et lähen nukralt istun trepi ääre peale ja mõtlen omi mõtteid? Oh god.

Ma ei tea, see on lihtsalt nii tobe ja ebaaus! Hakka kasvõi suitsetajaks noh, et saaks oma viiekaid pause! 

Läheks kurdaks ülemusele, aga ma usun et ta saadaks metsa seenele, ja ütleks, et enda viga. Kuna noh, Prantsusmaal ju kõik suitsetavad ja see on lihtsalt kui osa kultuurist. "Sorry not sorry" ütleks ta mulle ja naeraks näkku :D

Okei, ma saan aru, sa oled suitsetaja, sa ju PEAD minema suitsetama eks. Aga... põhimõtteliselt sulle makstakse selle aja eest, mil sa suitsu teed ja teine sinu eest tööd teeb. Kindlasti on hea tunne ju, eks? Ning ei, ma ei mõitsa suitsetajaid hukka - üldsegi mitte! Aga lihtsalt, töö ajast... võiks aretada kasvõi mingi süsteemi, sest minu arvates see on lihtsalt  ebaaus - jajajaja elu ongi ebaaus.  Lisaks mainin, et need, kes töötavad poodides üksinda ja suitsetavad - see on hoopis teine teema ja see on nende enda vastutus poest välja astuda, et suitsu teha -  nothing to do with my problemo!

Ma lihtsalt pidin selle endast välja saama Mis te arvate? On teil selliseid kogemusi olnud? Kirjutage! Lisaks tahaks hea meelega kuulda ka suitsetajate poolset arvamust.

Marta.


20 kommentaari:

  1. Olles ise mittesuitsetaja, oleks mul ilmselt savi. Las nad siis lähevad ja kimuvad. Mis mul sellest? Ma teeks enda tööd ikka edasi. Muidugi juhul, kui minu tööülesanded just nendest ei sõltu. Siis ma ilmselt kommenteeriks otse näkku neile midagi, mida ma sellest arvan.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kas sa ei arva, et see on ebaaus, kui keegi koguaeg mingeid pause saab, aga sina mitte? Tema saab puhata veidikeseks oma tööst, samal ajal kui sina rabad tööd? Kas sa ei tahaks ka väikseid puhkepause iga natukese aja tagant?

      Kustuta
    2. Ma pigem eelistaksin tööd teha, kui et iga natukese aja tagant puhkaks. See iga inimese oma asi, kuidas ta oma töösse suhtub ja arvan, et kuna ülemus küll kõrval ei passi, siis ei jää pikemas perspektiivis tal see märkamata. Juhul, kui tegu on lubamatu käitumisega. Kuna mu kodu kõrval on kohe Säästumarket, näen siin tihti, kuidas müüjad poe tagaukse juures kudrutavad ja suitsetavad. Ja nii põhimõtteliselt iga 20 minuti järel. (Ma suht tihti veedan tunde lastega maja juures ja näen seda). Ja selline asi on juba üle aasta nii olnud. Järelikult saavad nad oma töö tehtud, kui endale sellised õigused võtavad. Ülemusel on ju samuti põhiline, et kliendid rahul, töö tehtud jne. Kuna mina endale töö juures probleeme ei tahaks, siis ilmselgelt teeksingi enda asju ja ei huvituks teiste asjadest, nii kaua kuni nende suitsetamiskäigud mind ei sega (see sama näide, nagu eelmises kommentaaris mainisin, et kui minu tööülesanded just nendest ei sõltu).

      Kustuta
    3. Sul on hea argument Jane. Aga kas sa ei arva, et isegi kui töö tehtud on neil ilusti, siis ikkagist on veider, et nad põhimõtteliselt saavad palka selle eest, et oma sõbrantsidega kudrutada kuskil ukse taga, samal ajal kui sina usinasti tööd teed. Ehk et, te saate sama palka, aga nemad saavad ka suitsetamise est palka :D

      Ma arvan, et sa oled selline inimene kellel suva, seega sul veab! Mina jälle olen selline, kes tahab et kõik oleks õiglane ja aus... :)

      Kustuta
  2. Ma ei ole küll kunagi kollektiivis niimoodi tööd teinud. Hetkel töötan ma nii poes (kus olen üksi), kui ka sama poes kontoris (meil on avatud kontor) ja pause võime võtta kõik nii palju kui tahame kuni töö tehtud saab. Pigem mul on nagu see probleem, et kui keegi ütleb (no umbes kord tunnis) et kuulge, ma lähen suitsule, kes ka tuleb, siis reaalselt KÕIK lähevad ja ma jään üksi sisse. Ja siis nad seal räägivad, viskavad nalja jne. ja ma olen nagu mhm, okei... :D Friendsis oli kunagi üks osa ka, kus Rachel hakkas suitsetama, et ülemusele meeldida vms. Suudan samastuda. Mitte küll meeldimise eesmärgil, aga kui võtta, et teised kollektiivselt iga no ütleme, et kahe tunni tagant suitsul käivad, siis kokku on see tund aega minul üksi kontoris olla :D
    Ja selles mõttes ma saan ka aru ja olen ise ka mõelnud, et suitsetajatel on suitsupausid lubatud päris tihti, aga mitte-suitsetajad ju ei ütle, et kle ma võtan pausi, et ma ei tea... õue värsket õhku hingama minna iga natukese aja tagant ja te tehke minu tööd ka, samas suitsetajate puhul on see nagu okei.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nii tore, et mõistad! Friends on mu lemmik sari, seega tean väga hästi seda episoodi! Ning jah, mul ka ala sama.
      Okei see jah, et peaasi et töö tehtud saab. Aga samas jälle mõtled, et sulle ju makstakse töö tegemise eest, mitte suitsupauside eest. Isegi kui töö tehtud saab....

      Ja no tõesti, ei lähe ju lambist tuimalt seisma sinna ukse ette või trepi peale...

      Kustuta
  3. Ma ise olen töötanud kohas kus koguaeg on ikka tööd,mida rohkem jõuab toota seda parem. Aga ma olin suitseja ja tegin suitsu ka väljaspool pause,mõnikord..kui suurem isu oli aga niimodi 2-3 minutit mitte lobisemise eesmärgil. ( Ja samas pausidest tegin tööd nii et arvan et pigem pikemalt isegi tegin tööd kui vaja ) Aga oli ka teisi suitsetajaid ja see häiris küll kui pikalt ära olid aga samas ega nad niisama sees olles ka päris tihti lobisesid oma töö taga ega teinud midagi . Ma olin vihane , sest mõtlesin sellele et oh saavad minust rohkem palka ja mina olen ikkagi korralik nemad eriti mitte.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No vähemalt sa tegid oma pauside ajast siis tööd :) Seegi hea! :D

      Kustuta
  4. Kusjuures ma olen kuulnud, et paljud hakkavadki sellepärast suitsetama, et saaks ka miski pausi vahepeal teha. Meil õnneks töö juures kuulub suitsul käimise aeg su enda arvestatud pausi aja sisse, ehk kui käid suitsul, siis jääb sul lõunaks lihtsalt vähem aega. Mis on iseenesest hea süsteem, sest see on mittesuitsetavate töötajate suhtes aus.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. jah nii võiks igalpool olla, et pausi sisse kuuluvad ka need väiksed suitsupausid. aga samas käib pinda kui iga natukese aja tagant keegi jälle ära kaob kuskile 10ks minutiks :/ et vähemalt, kui inimene läheb pausile siis on teada, et ok see on tema aeg, tema paus, ma tean et sel ajal teda pole ala tund aega vms. aga muidu jah, aus on kui need väiksed pausid lähevad üleüldise pausi sisse :)

      Kustuta
  5. Ma mõistan täiega, sest endal oli sama keiss kui viimati tööl käisin. Tundsin ebavõrdsust ja ebaausust. Ja kergem oli neil, kes tegid nö pattu (suitsetasid) kui minul, kes ma olin tubli ja ei suitsetanud.
    Ja tõesti oli nii, et ma idee poolest võisin ju käia ka vahel tagaruumis niisama istumas, aga ma istusin ca 3 minti ja hakkas igav - no mis ma ikka niisama vedelen ja aega raiskan. Ükskord aga läksin puhkama, jalad olid tõesti väsinud ja olin ca 10 minutit tagaruumis, kui tuli üks kaastöötaja ja hakkas riidlema, et ma niisama passin - nagu what. :D Umbes tund aega hiljem läksid nad kahekesi suitsetama ja olin ca 15-20 minutit ära. Ja niimoodi mitu korda päeva jooksul. Nõme jap.
    Ei oskagi midagi välja tuua, kuidas seda parandada. Kuna kogu maailm (üldistavalt ja liialdavalt) suitsetab, siis on suitsetamise lubamine igal suva ajal kui isu või igavus peale tuleb, lubatud ja suitsetamise keelamine tööajal ajaks paljud inimesed marru, et MIS MÕTTES. :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. ahhh, head bitchid! :D see on tõesti nõme - ja kui aus olla, siis isegi ebaprofesionaalne temast :D haha.
      eks ta nii olen jah, eks see ole osa.. iagpäevaelust? samas, noh, tahaks ikkagi õiglast elu, eksole :D:D:D nemad lähevad marru, et mis mõttes nad ei või suitsul käia ja meie lähme marru, et mismõttes neil on lubatud töö ajast suitsul käia. :D

      Kustuta
  6. Olles ise suitsetaja siis mulle ei mahu pähe mida nad teevad 15 minutit.Tõmbavad korraga ära pool pakki vist.Ja see on ebaaus,kindlasti räägi oma töökaaslastega kes nii teevad.Sa ei tohi lasta neil ennast ära kasutada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. õnneks prantslased on kiired suitsetajad, ja nad vajavad vaid 5 minutit (aga baaris töötades või 5 minutiga palju muutuda). see 15 minutiline oli siis, kui eestis ühes poes töötasin. päris naeruväärne oli, eriti veel kuna olin uus töötaja, siis peaks ikka migni "järelvalve" olema :D

      Kustuta
  7. Ma olen ise sama mõelnud. Eriti kui mõnes töökohas oli asi nii lebo, et inimesed käisid iga poole tunni tagant suitsupausil. Õnneks nüüd, seal kus töötan, on üks inimene korraga tööl ja siis ei ole sellist jama.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. jah, eks kollektiivides tuleb selliseid ajsu ette jah, üksinda olles on vähem probleeme tõesti. :D aga kujutad ette, kui me läheks iga poole tunni tagant 5ks minutiks taha ruumi istuma. :D fun life...

      Kustuta
  8. Meil on tööl mittesuitsetajatele lisatasu. Toimib! Paljud suitsetajad on seetōttu suitsetamise maha jätnud.

    VastaKustuta
  9. Mina töötasin kunagi ühes poes ja kollektiivi kuulus peale minu veel kolm teist töötajat. Esimesel päeval uuriti, et kas ma suitsetan. Kui nad olid kuulnud, et suitseta, siis tundusid nende näod eriti rõõmsad. Aru sain sellest kaks tundi hiljem kui kätte oli jõudnud nende esimene 15 minutiline paus. Vahepeal olime kolmekesi korraga tööl ja siis hakkaski nii olema, et iga kahe tunni tagant mindi 15minutiks suitsetama koos. Ma olin uus töötaja, see oli minu esimene klienditeenindamise kogemus ja väga tihti juhtus nende 15 minuti (mis tihti ka 20-25minutilisteks muutusid...) jooksul palju olukordi, mida oleks olnud tunduvalt kergem-kiirem-lihtsam lahendada kui oleks ka need teised tööl olnud. Lõpuks sain tänu sellele lihtsalt megakiireks ja iseseisvaks. Ja otsustasin, et ka minul on iga kahe tunni tagant (see pidi olema neil ülemuse poolt lubatud) õigus teha.... midagi. Ja siis ma jalutaisn kaubanduskeskuses ringi :D Raha polnud, et midagi osta aga siis lihtsalt jalutasin. Vahepeal käisin muidugi õues ka aga seal polnud eriti kuskil olla, kuna ümbruses polnud midagi teha ega vaadata (loodust ka polnud). Suitsunurgas aga räägiti mind taga (pärast ühelt teise poe töötajalt kuulsin), et ei tea mida ma siin endale nõuan :D

    Seega suudan täiesti samastuda. Nõu anda aga ei oska, kuna suitsetajad ilmselt ei kao maailmast mitte kunagi ära.

    Kertu

    VastaKustuta

  10. Tepat di Tanggal 4 Februari 2019 situs www.bolavita.site Akan Mengundi Bonus Lucky Draw Dengan Total Rp 10.000.000,-

    Situs ( w w w . b o l a v i t a . s i t e ) sudah berdiri sejak 2012 ! Menyediakan Segala Jenis J U D I Online Yang lengkap dan mungkin sedang kami cari saat ini ... Daftar sekarang juga.. Nikmati bonus meriah lainnya ...

    Info selengkapnya hubungi :
    WA : 0812-2222-995
    BBM : BOLAVITA

    ( Online 24 Jam Setiap / Tampa Libur )

    VastaKustuta