7. juuli 2015

HÄÄ & HALB

Olen peaaegu kaks nädalat Eestis olnud.. Mõtlesin kirja panna, et mis on Eestis hea ja mis halb. Kuna ma olen elanud eemal juba päris pikka aega, siis iga kord siia tulles, panen tähele asju, mida Eestis elades võibolla nii väga tähele ei pannudki. Või ei osanud väärtustada? Ma toon välja pigem lihtsad tavaelu punktid, mitte mignit deepi poliitikat ja muud jama.. :D
_______________

Miks on Eestis hea?

 Eesti on mu kodumaa, ja mujal elades saad sa aru, kui kallis kodumaa siiski on! Ja siin on alati hea, no matter what.

 Mulle kuidagi tundub, et siin on ikka nii palju rohkem valikuvõimalusi. Ma ei tea, kas see tuleb sellest, et ma veel niii hästi prantsusekeelt ei oska. Näiteks mingi keeltekooli valikuvõimalused tunduvad siin palju paremad. Prantsusmaal on nagu ala kaks kindlat keeltekooli ja ongi kõik põhimõtteliselt :D (Kuigi noh, kindlasti on veel, aga ma raudselt ei oska lihtsalt otsida :D)

 Eestis on palju valikuvariante shoppamiseks :D Jah, ma olen shoppahoolik, seega, minu jaoks on see oluline punkt :D Siin on palju kaubanduskeskuseid, ja suuri poodide valikuid. Eks kindlasti tüdineb siin nendest ka lõpuks ära ning olgem ausad, et nüüdseks on minul ära tüüdanud need ühed ja samad poed Prantsusmaal. Ehk siis et, mul on eriti põnev hetkel Eestis shoppamas käia :D

 Eraldi punktina toon välja, et siin on KALTSUKAD!

 Ja veel eraldi toon välja, et minu arvates on ka toidupoodides mitmekesisem ja põnevam toodete valik!

 Asjaajamisi on siin kerge ajada. Enamus asjad saab neti kaudu tehtud. Ja pole vaja mingit sadat paberit, et ala kõige lihtsamat asja teha. (Näiteks käisin ma id-kaarti tegemas, ainult isikut tõendavat  dokki oli vaja, et seda teha. Prantsusmaal oleks mul sellejaoks kindlasti sadat muud asja vaja - dokumenti, elukoha tõestamis paberit, töölepingut ja maitea mis jura veel :D )

 Eestis on ju nii ilus!
@õe juures


 Ma ei tunne siin end nii väga ohus. Siin ei ole inimesed nii agressiivsed. Ei ole vaja AK47 rünnakuid lambist teha siin, eksju :D

 Ja viimaseks pluss punktiks toon ma selle, et riietumis stiil on siin julgem. Ma julgen õhtuti lühkadega käia, või peole minnes mini seelikuid panna. Ma ei tunne end siin ebamugavalt, kui mul on selga pantud midagi väga ilusat, aga samas lühikest, või näiteks on naba väljas.. See ei tee mind kohe ju mingiks shady-ladyks, ekju? Prantsusmaal kahjuks nii ta kipub olema. (Sellepärast haarasingi võimalusest kinni, ja võtsin kaasa riided, mida ma Prantsusmaal väga ei saaks kanda, hihihi)

Miks ei ole Eestis hea?

 Ma ei tea, kas on minust viisakas seda öelda, aga mul on lihtsalt niiiii kahju, et ma kuulen oma emakeelt vähem, kui venekeelt. Ilmselgelt ma igatsen välismaal olles eesti keelt. Tahaks kuulda seda tänavatel, aga ei kuule seal olles. Siis tulen Eesti, mõeldes, et jesss! saan emakeelt kuulda tänavatel, bussis, rongis...Aga ei, hoopis kuulen venekeelt, nii umbes 85%.. nagu what??? Ikka nagu oleks kuskil mujal riigis, mitte Eestis. Ütlen ausalt, et mulle ei meeldi see.

 Eestis on elu ikka päris kalliks juba läinud! Mõnda "poppi" restorani minnes on hinnad juba põhimõtteliselt samad, mis Prantsusmaal. Väga hull ikka...

 Ja ega siis ju palke ka ei tõsteta eksju? :D Ikka rügad 12h igapäev ja siis saad vaevalt neli sotti kätte. Oleneb muidugi tööst!

 Eesti suvi ikka tase.. Hetkel ongi Eestis suvi, aga nädala pärast läbi kindlasti! :D Woop woop.

 Ma ikka ja jälle imestan, et iga pisikese asja eest tuleb nagu maksta... Eelmine aasta läksime sõbrannaga välja sööma. Võtsime mõlemad klaas vett, mille eest me pidime ala pea ühe euro maksma, ja siis sõbranna tahtis sidruni viilu sisse.... ja pidi SIDRUNIVIILU eest maksma???? See juba on mu jaoks naeruväärne... Juu siis olen luksusega ära harjunud. :D Nagu sidruniviil oleks jube luksus eks.....Kuigi noh, ka vesi on Prantsusmaal restoranides tasuta, aga Eestis ju too much to ask?
_______________

Ongi kõik. Kindlasti on neid punkte veel ja veel, aga hetkel tulid just need meelde. Olen isegi suht üllatunud, et miinuseid tuli nati vähem, kui plusse. See teeb mul ainult meele heaks! :) (Kuigi ideaalis oleks võinud veel vähem ju olla) Sest, et ega ei tahagi väga negatiivne olla. Peab rohkem positiivselt ikka mõtlema, ning suuremat rõhku panema headele asjadele ja halbadest üle olema! 

Suvi on ka siia vaikselt jõudnud, ei tea muidugi kui kauaks.. Tundub, et kisub vihmale ikka ära. Too good to be true, eksole?

Olge ikka armsad, mu kallid eestlased! Olgem positiivsed.

Marta 
@teise õe juures

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar